הדפסת קנבס מידית בתלפיות

הדפסת קנבס מידית בתלפיות, מתיחה על מסגרת עץ ומסגור התמונה.

בכל הקשור לתחום הדפסת התמונות ועיצוב הקירות בחללים השונים בבית או בבית העסק, הדפסת תמונות על בד קנבס היא האפשרות האסתטית, הטרנדית והנעימה ביותר לעין הקיימת. המגוון הוא אינסופי והתוצאה המתקבלת אומנותית ויפה כל כך, שקשה לעמוד בפיתוי ולעצור את עצמך מלהמשיך ולעצב תמונות עד שכל החלל יתמלא בתמונות קנבס מרהיבות. מה הופך את הקנבס לפופולרי כל כך? למה חשוב לשים לב כשניגשים להדפיס ואיך בכלל התחיל הטרנד היפיפה הזה? כל זאת ועוד – לפניכם.  

להדפסת קנבס בתלפיות חייג כעת 02-6717429

 

אז מה זה בכלל קנבס?

מקור המילה "קנבס" הוא במאה ה- 14, והוא נהגה כ “canevaz” או "canevas" באנגלית ובצרפתית עתיקה. מילים אלו נגזרו, ככל הנראה, מהמילה "cannapaceus", שפירושה בלטינית הוא "עשוי מקנבוס". אם תהיתם האם יש קשר בין צמח הקנאביס לבין בד הקנבס, הרי שהתשובה היא, למרבה ההפתעה, שאכן יש ביניהם קשר הדוק. את בד הקנבס מייצרים מזן של קנאביס שאינו פסיכואקטיבי, המגודל בעיקר למטרות תעשיה ולא למטרות הפקת הסם. צמח הקנבוס יעיל כל כך, עד שמומחים מעריכים כי הוא יכול לשמש להפקת כ- 25,000 מוצרים שונים, כמו שמן, חלקי רכב, תרופות ובמקרה הרלוונטי לנו - גם טקסטיל. בד הקנבס הוא למעשה אריג כותנה חזק ועמיד הארוג בצורת שתי וערב. בשל חוזקו ועמידותו הרבה, הוא משמש לבניית אוהלים, מפרשיות, ככיסוי עמיד לריפוד, לציפוי סירות קאנו ולמגוון שימושים תעשייתים נוספים.

איך הכול התחיל? ציור על קנבס הוא כלל לא המצאה עכשווית. רמז לכך ניתן כבר בהסבר המילה קנבס שמקורו, כאמור, במאה ה- 14. בתקופה זו החל השימוש בבדי קנבס לצרכים אומנותיים ולציור בצבעי שמן, והחליף אט אט את השימוש בציור על עץ, עליו היו מציירים בעזרת צבעי טמפרה. בערים השוכנות לצד ים בהן התקיים מסחר ימי מפותח, הקנבס היה זמין יותר ולכן אמנים אירופאיים כמו, למשל, אנדראה מנטניה האיטלקי, השתמשו רבות בקנבס ביצירותיהם. בעבר, טרם המצאת המדפסת, אמנים רבים היו מעתיקים את יצירותיהם מבד קנבס אחד למשנהו ומוכרים את הציורים לקהל הרחב. דבר זה, כמובן, גזל זמן רב והיה מסורבל מאוד, וכשהומצאה מכונת הדפוס הראשונה, מיהרו האמנים להדפיס את יצירותיהם על קנבס במדפסת, ובאופן זה היה קל ויעיל יותר לשכפל תמונות אומנות. התמונה המקורית, כמובן, נמכרה במחיר גבוה יותר ממחירן של התמונות המשוכפלות. עם הזמן ובתקופות מאוחרות יותר, השימוש בקנבס חצה את גבולות האומנות והייצור התעשייתי, וגם מהנדסים ואדריכלים השתמשו בו על מנת לשרטט סקיצות ותכניות בניה שונות ונצרכו לעשות זאת בעותקים רבים.

הטכנולוגיה מתפתחת היום, עם התפתחותה המואצת של הטכנולוגיה, השימוש בבד הקנבס כבר אינו נחלתם הבלעדית של אמנים. המהפכה הדיגיטלית לא פסחה גם על תחום הדפסות הקנבס, וכיום כמעט בכל בית או משרד ניתן למצוא שלל תמונות המודפסות על קנבס. בעוד שמכונות הדפוס הראשונות הכילו רק ארבעה גווני צבע שונים, הרי שלאחר שנת 2000 פיתחו כמה חברות אלקטרוניקה מובילות מדפסות בעלות עד שניים עשר גוונים, מה שיוצר תוצאות הדפסה זהות לתמונה הנצפית במחשב. הודות לקדמה המבורכת הזו, הקנבס ושימושיו האומנותיים נגישים היום לכל אדם אשר נפשו חשקה בעיצוב מודפס מיוחד.  

מדפיסים על בדי קנבס בכל גודל להזמנות חייג כעת 02-6717429

 

מזכרת נצח אין דרך מקסימה יותר מלהנציח חוויות חשובות בחיינו ורגעים מכוננים על גבי תמונה מודפסת. יום הולדת, חתונה, יום נישואין, טיול ארוך בחו"ל או תמונת נוף עוצרת נשימה – הקנבס יחמיא לכל החוויות שתרצו לנצור לנצח. בעבר הלא רחוק, התמונות הודפסו בעיקר על גבי נייר פוטו, העשוי מנייר דחוס. הבחירה בגוון ובאופי התמונה נקבע מראש על ידי נייר הפוטו עצמו – מט או כרום, מה שהגביל את יכולות העיצוב ואת התוצאה המתקבלת.

מה שאין כן בבד הקנבס, שהיותו לבן מיסודו גורמת לו "לקבל" אליו כל גוון ולשקף באופן מדויק את התוצאה הסופית, בדיוק כפי שתראו אותה במחשב. אם אתם משוטטים ברחבי ירושלים ומחפשים הדפסת קנבס מידית בתלפיות כדי להנציח רגע שלא יחזור – אתם מוזמנים בשמחה לפנות אלינו. נעמוד לרשותכם בייעוץ, עיצוב וכמובן, הדפסה של תמונת חלומותיכם.

אפשרויות העיצוב כדי להחליט באיזה אופן תרצו להדפיס את התמונה המבוקשת, נמליץ, ראשית, להתבונן על הקיר בו היא אמורה להיתלות. במידה ומדובר בקיר רחב וריק יחסית ובחדר נטול עיצוב משמעותי, כדאי לשקול להדפיס תמונה אחת גדולה ומאורכת כדי לתת לחלל מראה דומיננטי ומעוצב. אם אתם מעוניינים לקחת את העיצוב צעד אחד קדימה, נמליץ בחום להדפיס שלוש תמונות קנבס עוקבות ולתלותם זו לצד זו. למשל, אם מדובר בתמונת נוף ובה פרטים רבים, פיצול התמונה לשלוש תמונות עוקבות ישווה לקיר מראה עשיר יותר ולתמונה מראה מתוחכם יותר. הדפסה של כמה תמונות קטנות ותלייתם באופן פרוביזורי מומלצת במיוחד עבור פורטרטים. דמיינו רצף תמונות קנבס תלויות באי סדר כשמכל אחת מהן מציצות פנים אחרות, המראה הנוצר יהיה מעניין וייתן חיות לחלל.

הדפסה ומתיחה על בד קנבס: 02-6717429

 

ניתן לשלב את הפרוטרטים עם תמונות נוף קטנות ובכך לגוון את הסדרה. הדפסה נוספת מעניינת לא פחות היא הדפסת פסיפס. זוהי מלאכת אומנות של ממש, מאחר ולמעשה מדובר בתמונה גדולה המחולקת למשבצות ומורכבת מהרבה מאוד תמונות קטנות. זוהי מתנה מרגשת וייחודית שכיף להכין, כיף עוד יותר לקבל וניתן להתבונן בה שעות ולגלות בכל פעם פרט אחר. דאגו שבמקום בו אתם מדפיסים את תמונת הפסיפס, התמונות הקטנות המרכיבות אותה יהיו גדולות מספיק וניתן יהיה לזהות כל אחת מהן בקלות, שהצבעים משתלבים בצורה הרמונית ושההתאמה הכללית יוצרת תמונה אחת גדולה ברורה.

למה חשוב לשים לב כאשר מדפיסים על קנבס? לא משנה באיזה עיצוב תבחרו להדפיס את הקנבס שלכם, התוצאה תהיה נאה ומעודכנת. יחד עם זאת, בטרם הגיעכם להדפיס את התמונה, ישנם כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

 

  • איכות הקנבס – בדי הקנבס מגיעים בשלל צורות ואיכויות. בררו היטב מאיזה סוג הקנבס עליו תודפס התמונה שלכם. ישנם מינים רבים של קנבס לא איכותי, ולעיתים אף משתמשים בחיקוי פלסטיק ולא בקנבס כלל. המדד העיקרי לאיכותו של הקנבס יהיה בדרך כלל המחיר. קנבס שמחירו זול מדי, הוא כנראה קנבס לא איכותי. משקל הבד המינימלי צריך להיות לפחות 350 גרם וככל שצפיפותו עולה כך גדלה גם איכותו.
  • איכות הדיו - דיו לא איכותי ולא מקורי יגרום לכך שברבות הימים תדהה התמונה והצבעים בה ימרחו. וודאו כי בית הדפוס בו אתם מדפיסים את התמונה משתמש בחומרים מקוריים להדפסתה.
  • מתיחה – בד הקנבס עובר מתיחה לאחר ההדפסה על גבי מסגרת עץ. וודאו כי המסגרת מאפשרת מתיחה נוספת לאחר זמן וכי העץ עבר טיפול נגד מזיקים.
  • משיחת ציפוי – ציפוי התמונה בלכה ומשיחתה בשתי שכבות לפחות, מבטיחה את עמידותה מפני נזקי מזג האוויר, שריטות או קרעים. שימוש בציפוי איכותי ללא חומצה ישמר את התמונה לאורך זמן.

בפעם הבאה שאתם מזדמנים לירושלים ותרים אחר הדפסת קנבס מידית בתלפיות, נמליץ לכם להגיע אל בית הדפוס שלנו, המציע שירותי הדפסה על קנבס ברמה גבוהה וללא מתחרים.  

הגדלת תמונות על קנבס חייגי כעת 02-6717429